Thursday 28 March 2013

Result SPM!!



Yahoo!!! Alhamdulillah, akhirnya saya telah mendapat result SPM yang memang cukup2 memuaskan hati saya.. Terima kasih sangat2 kpd semua cikgu2, frenz2 especially my family yg selalu support saya sepanjang tahun saya nak ambik SPM.. And saya jugak nk mntak maaf kpd cikgu2 sebab x mmpu nk tunai kan hrpn mereka utk dpt kan A+ bagi subjek2 mereka.. Sori lerr sgt yerr cikgu2? hehehe.. saya ni manusia biasa.. bukan nya einstein atau adik adi putra yg ada IQ dan kepandaian yg thp maksimum tu.. De hikmh di sebalik nya tu.. Maybe Tuhan x nk bg saya A+ utk subjek2 tertentu sbb DIA nk suruh saya belajar dgn lebih bersungguh lagi time saya msk U nanti? No play2 pas ni (ley caya ker?).. Hanya DIA Yang Maha Mengetahui.. Setiap apa yang diberikan oleh DIA adalah yang terbaik untuk saya sebenarnya.. 


Albert Einstein
Adi Putra

Ok.. Lps jer saya dpt result ramai (kalo lebih dri dua tu kira rmai gak en?) yg tanya saya apa rahsia di sebalik kejayaan saya ni sebenarnya.. Ceh2.. Da cam secret recipe lak.. Hahaha.. Sebenarnya mmg xde lgsg rhsia.. Betul!! Percaya lah kt muka saya yg suci ni (suci laa sgt).. Urm.. Seingat saya sepanjang saya jadi student saya ni asyik dok kena marah nan cikgu (especially utk subjek BI).. Cmpy kwn2 saya ckp saya ni da jdi target atau aim utk kena marah.. Betul ke? Cmpy skrg saya tak tau.. Saya cuma think positive jer.. Cikgu marah sbb nk suwo kita blaja bukannya sbb kita ni da jdi bullseye target utk dilepaskan kmrhn.. 

Saya ni antara student yg paling senang nk tido kalo dlm kls.. Suara cikgu2 yg berkumandang kt tinge saya ni dah mcm music lullaby lak.. Hahaha.. Ok.. Kalo rasa mngantuk tu dah tembak dua biji mata saya ni, saya pasti akan kaco kwn2 saya.. Cyan dowg.. Xpasal2 kena lepok x pon kena cubit nan saya.. Dah lebam bdn2 dowg.. Kejam x saya ni? Hahaha.. Tapi kadang2 tu saya bagi la massage scara percuma.. Sbgai ganti utk bdn2 dowg yg da lbm biru2 cm dlm citer Avatar (sama ker?.. lantak lah).. Satu lagi.. Saya ni kalo pala otak saya dah tepu cm tepung nk buat donut, saya mesti akan main game atau baca komik.. Memandang kan saya dduk kt asrma x dpt ler men game.. Yg tu saya buat bila balik umah jer.. Kt prep lak?? Pe yg saya buat hah?? Ohh.. Saya selalu crik kwn2 yg cm xde keje pastu mula lah saya bukak salon rmbut saya yg ala2 game sally salon tu.. da mcm2 stail saya buat kt rmbut dowg.. stailista la konon nya.. Hahaha..


Ni la game yg saya goma men.. Best woohh..
Sume komik yg ada kt atas ni saya dah baca.. Animefreak tol!!

Bese lah saya ni manusia bukannya robot yg belajar jer 25 jam (trademark iklan sunsilk).. Ley jdi biol kalo saya buat mcm tu.. Hahaha.. Tapi men2 gak but bila perasaan rajin nak bljar tu dtg mmg xde cpew ley kco.. Cmpy kwn2 saya sendiri ckp saya ni cm da dduk nan dunia saya sndiri.. Saya pelik lah.. Time saya nga khusyk time tu laa dowg rjin nk tnya.. time nga jdi sewel2 nk ngaco owg xde lak cpew2 yg tnya.. Pelik2.. Tpi biasa nyer time da di awang-awangan saya akn wt donno jer bila owg tanya.. khusyuk sgt cmpy x dgr owg panggil saya.. Dhsyt2..

Sepanjang saya jdi student SPM ada lah certain2 bnda yg saya amalkan.. Alhamdulillah mmg berkesan.. Tapi mesti istiqamah laa time buat tu.. Jgn la dlm time nk periksa tu jer kita buat.. Mana nk berkesan kalo da cm tu? Huh tgn saya dah rasa pnt laa.. Ok lerr.. Tips yg saya amalkan spjang tahun peperiksaan saya akn update di kemudian hari.. Bye2.. Assalamualaikum.. 

p/s : wt Teacher Huda thanx laa sgt2 ngajor saya Fizik.. Dpt gak A-.. Sori ler x smpat nk jmpa.. Satu lagi saya nk ucp kan byk2 trimas kpd Cikgu Aida sbb nganta saya balik rumah ustazah selalu.. Ngabeh en minyak keta Cikgu jer.. Jasamu sentiasa dikenang (skema lak ayt saya ni)..

No comments:

Post a Comment