Sunday 10 March 2013

Sami Yusuf


Ramai ke orang yang mengenali Sami Yusuf? Asal saya sebut nama dia depan kawan-kawan saya mesti ramai yang tercengang. " Siapa dia tu? Aku tak pernah dengar pun nama tu sebelum ni" tu lah ayat-ayat yang selalu keluar dari kawan2 saya bila saya sebut pasal Sami Yusuf depan dorang. So siapa Sami Yusuf ni sebenarnya?  Sami Yusuf ni sebenarnya seorang penyanyi & pencipta lagu Muslim British. Tak silap saya sekarang ni umur dia 33 tahun. Muda lagi. Yelah. Man's life start 40 kan? Kalau korang sume nak kenal dengan lebih mendalam pasal Sami Yusuf ni korang search la nama dia dekat sini :-
http://ms.wikipedia.org/wiki/Sami_Yusuf

Saya memang suka dengar lagu2 dia. Kebanyakan lagu yang Sami Yusuf memang menenangkan hati saya. Antara lagu top dan popular si Sami Yusuf ni ialah saalam, where ever you are, without you, worry ends, healing and banyak lagi sebenarnya. tak larat la nak tulis semua sekali. Tapi based on title lagu dia pun kita dah boleh tahu yang lagu dia kebanyakannya memang bagi semangat and motivasi untuk kita. Kalau nak tahu list2 lagu si Sami Yusuf ni korang buka la link ni :- http://mp3bear.com/?q=sami+yusuf

Hari tu saya resah semacam. Tak tahu la kenapa. Saya try dengar lagu2 yang selalu saya dengar. makin resah ada la. so saya ubah angin saya dengan search lagu2 yang berbentuk Islamik. Alhamdulillah. sepanjang saya dengar lagu2 Islamik saya rasa tenang sangat. Perasaan resah tu terus hilang. Kalau korang tak percaya korang try la buat perbandingan antara lagu yang bergenre rock, hip hop, r&b, rap and many more dengan lagu yang berbentuk Islamik. InsyaALLAH korang akan dapat rasa kelainan dekat situ nanti. Depends on yourself too. Dalam banyak2 lagu Sami Yusuf saya paling suka yang ni. Jom kita check it out.. Layannnn..



Selain Sami Yusuf sebenarnya ramai lagi penyanyi kat luar sana yang menyanyikan lagu berbentuk Islamik.. Antaranya ialah Maher Zain ( yang ni memang tengah hot sekarang ), Hafiz Hamidun, Opicks, Native Deen ( maybe ramai yang still tak kenal dia ni. saya dapat tahu pun dari adik saya ) dan ramai lagi.. tak kurang juga dari kumpulan2 nasyid. korang search jer. mesti banyak yang korang jumpa nanti. InsyaALLAH dengan izin ALLAH.

No comments:

Post a Comment