Sunday 17 March 2013

Manusia Paling Genius

Dah lama tak buka blog.. Sibuk jer memanjang dengan hal sendiri.. Memandang kan hari ni saya tak ada benda sangat nak buat saya ingat nak share something la dengan korang sume.. My topic today is most genius person in the world.. Wow!! Amazing kan?? Best nya kalau kita ada otak macam orang2 genius ni.. Senang jer nak paham apa2 yang kita belajar.. terus masuk dalam kepala kita ni.. Jom la kita tengok siapa manusia yang paling genius di dunia itu.. Check it out..


1. Ainan Cawley
Gelaran manusia paling genius di dunia diberikan kepada budak cilik ini. Ainan dilahirkan pada 23 November 1999. Ketika berumur 7 tahun, beliau berjaya menguasai dalam bidang Kimia dan Fizik. Sekarang, beliau meneruskan pelajarannya di University of Help di Malaysia pada umur 10 tahun.


2. March Boedihardjo
Mendapat tajaan untuk sambung PhD di Oxford University ketika berumur 14 tahun ,sekaligus menjadikan beliau sebagai pelajar paling muda di universiti tersebut.


3. Terence Tao
Memperoleh Masters ketika berumur 17 tahun, mendapat gelaran doktor pada 20 tahun, serta menjadi Profesor of Mathematics sewaktu berumur 24 tahun.







No comments:

Post a Comment