Friday 8 March 2013

Cara Untuk Menakutkan Jiran


Saya nak share tips untuk menakutkan jiran korang especially jirang yang suka busybody tu.. InsyaALLAH berkesan.. Hehehehe.


1) Kat halaman belakang, gali 2-3 batas berbentuk kubur kemudian letakkan papan dan kain putih. Bila jiran tegur nanti, kata "Takde apa-apa tu. Saya nak tanam sayur….nak berkebun", sambil menyiram air mawar keatas 'kubur tipu' tu…. lagi wangi lagi real…

2) Setiap Subuh, alihkan tanaman dan pokok bunga jiran anda daripada tempat yang asal. Lakukan setiap pagi supaya tanaman / pasu bunga mereka sentiasa beralih-alih. Kalau mereka hairan, kata "Kuat berjalan betul pokok2 awak nih!".

3) Minta kebenaran mereka untuk membuang sampah di tong sampah mereka. Jika mereka tanya kenapa, kata je "Tong sampah saya penuh dengan mayat.. eh.eh… sampah…hehehe".

4) Buat open-house dan jemput jiran2 anda. Tapi hidangkan kasut, selipar, terompah, boots dan kasut high-heels sebagai hidangan utama. Buat barbecue di halaman dan panggangkan selipar jepun anda. Cadangkan kepada jiran yang anda pun boleh tolong mereka panggang kasut mereka sekali.

5) Bila menyidai baju di ampaian rumah, sidai sekali surat khabar, majalah dan buku2 anda. Jika jiran tengok, kata je anda tak suka membaca bahan bacaan kotor.

Hahaha... ni sekadar gurauan sahaja.. jangan lak korang pergi try kat jiran korang.. naya korang nanti..

No comments:

Post a Comment