Tuesday 23 April 2013

Zaman Sekarang



Terlebih dahulu saya nak minta maaf kalo ada sesapa yang terasa dgn entri kali ni.. saya tulis pasal entri ni bukan nk dok attack owg lain tapi its about the truth.. saya hanya sekadar hendak menegur.. walaupun saya tak perfect but better for me to do the right thing.. tidak tersabit larangan dari Nabi Muhammad S.A.W untuk seseorang bahkan yang baru memeluk Islam untuk pergi berdakwah.. so conclusion nya dakwah tu satu tuntutan..

Ok.. saya tahu negara kita negara Islam but when I think it back how many of us is truly follow the true Islam? urmmm.. suspicious kan? 

Hari tu saya ada buka satu blog.. tak bape nk igt la blog apa.. tapi dlm tu dia tunjuk statistik berapa ramai owg yg lahirkan ank luar nikah, yg pergi kelab tgh mlm2, merempit, merompak and mcm2 lagi laa.. x sggup nk ckp laa yg lain tu.. dlm blog ni dia buat statistik kt Malaysia jer.. so korang toksah pikir la yg kt luar negara.. yg dlm ni pon da kira agk terok apatah lagi yg kt luar.. 

But what make me feel a little bit shock is most of the person is Islam.. I repeat most of them is ISLAM.. YA ALLAH.. kenapa yer dlm senarai statistik tu mesti orang Islam yg first? how shame.. kita ni nama jer Islam tapi betul ke mengamalkan segala yang diperintahkan oleh agama Islam? do we? almost 60 percent of us will say no.. and I believe they also will say like this.. "hey come on la enjoy yourself.. zaman da maju.. lek laa.. kita mesti follow kemajuan zaman skrg kalo kita xnk jdi kolot atau ketinggalan zaman".. 

Astaghfirullah.. apa nk jadi laa dgn zaman sekarang ni..



Saya nak tanya satu soalan.. mana satu ayat yang betul? zaman ikut Islam atau Islam ikut zaman? ni bukan soalan peperiksaan yang sape dpt jwb betul dia dpt highest mark.. so saya tinggal kan soalan ni dkt korang sume untuk pikir kan.. sekadar renungan sahaja.. assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment