Tuesday 23 April 2013

Iklan Solat



Saya rasa sepanjang saya hidup di negara Malaysia ni saya tak pernah tengok lagi mana2 tv siarkan iklan kesedaran yang suruh orang pergi solat.. xtau laa kalo saya ni ketinggalan zaman ke apa.. kalo ada boleh tak korang bagilink video tu dkt saya? teringin gak nk tgk.. tapi mesti made in malaysia la yer.. taknak yang made by other country..



Hari tu saya ada tengok sebuah video klip ni.. cerita nya macam ni.. ada laa seorang pemuda Islam ni yang teramat laa rajin bersenam sampai lewat malam.. kalo da bersenam sampai tgh malam of course msti penat giler kan? so dia pon pergi laa tidur tanpa menunaikan solat.. time dia terjaga, dia nampak seorang lelaki tua yang bertongkat bersusah payah nk pergi tunai kan solat subuh dekat masjid.. so since he saw this incidence, tiba2 terbuka hati dia untuk pergi solat berjemaah dekat masjid bersama-sama dengan lelaki tua tadi..

ok.. memandang en saya da cerita panjang lebar (panjang laa sgt) pe kata kita layan jer laa video klip ni.. check it out..


So pas ni jangan la asyik pikir nak badan "tough" jer tapi solat malas.. Bersenam tu memang dituntut oleh Islam but solat kita perlu lebih utamakan.. Jadilah orang Islam seperti sahabat-sahabat Nabi Muhammad S.A.W seperti Saidina Ali, Saidina Umar dan Khalid Al-Walid yang sihat perkasa tubuh badan tetapi iman, rohani dan amal tetap kuat dan dipelihara.. renung-renungkan lah..

No comments:

Post a Comment