Thursday 18 April 2013

Keajaiban Berzikir Kepada Manusia


Siapa sini yang genius..? Pakar dalam bidang Matematik? Cakap ... siapa..? Kalau betul la, korang seorang yg pakar dalam ilmu hisab ni.. time SPM korang dapat straight A+ atau straight A.. cuba jawab soalan saya ni?

Apabila seorang hamba Allah mengucapkan satu zikir, maka akan tumbuh satu pohon yang besar dalam shurga di mana kuda yang paling pantas akan mengambil masa setahun untuk melintas bayang-bayang pokok tersebut, maka berapakah diameter sebenar pokok tersebut?,

Kalo korang rasa pandai sangat cuba la jawab.. saya sendiri mula2 duk pening pala pikir en benda ni.. tak cukup calculator dah saya nak kira.. Haha.. Jadi apa yg korang dapat dari soalan kat atas tu?

Kalau la, soalan Matematik macam ni yg keluar dalam SPM dan di ajar di sekolah-sekolah saya rasa memang automatik kita akan rasa kerdilnya diri kita ni sebenarnya.. Sure2 la kita tidak akan lupa untuk mengingati Allah.. mesti rasa takut dan cinta pada Allah akan bertambah..

Cuba korang renungkan.. bertapa besarnya ganjaran Allah kepada Manusia yg sentiasa mengingatinya... walaupun, dengan hanya mengucap satu zikir.. Sesungguhnya ALLAH tu MAHA PEMURAH.. 

No comments:

Post a Comment